Arşiv

Archive for Ağustos 31, 2010

>İNCİR MARMELATI…

Ağustos 31, 2010 8 yorum

>

İncir çekirdeğinin dişlerimizin arasındaki çıtırtısını sevelerdenseniz bu marmelattan mutlaka yapmalısınız. Zamanda incir zamanıyken bu fırsatı kaçırmayın derim:) Bu sıcak halardan memnun olan varsa oda incirdir heralde:)) Sıcaklarda ballanmışlarda ballanmışlar…

Geçen hafta eşim bir kasa incirle eve gelince bu incirleri tüketmek gerekti tabiiki:) Sert olanlarını ayırdım marmelat yapmaya karar verdim..

İncirlerin kabuklarını soyup dörde böldüm kabukları soyulmuş olarak 1 kg incire 4 su bardağı şeker ve 1 su bardağı su ilave edip kaynattım.

Kaynamaya başlayınca üzerindeki köpükleri aldım köpükleri bittikten sonra içine yarım çay kaşığı kadar limon tuzu attım ve 10 dakika kaynatıp ocaktan aldım, (içine bir paket vanilya koydum)

Ertesi gün tepsiye döküp güneşe çıkardım akşam üzeri aldım kavanoza koydum..
İşte bu kadar…

Kahvaltılarda kurabiyelerde keklerin üzerinde çok güzel olacağı kanısındayım..
Şimdilik hoşçakalın, bu hafta iş çok temizlikler başlıyor:)))

Kategoriler:Uncategorized